Hrana za dobar vid

07/04/2015

Uravnotežena prehrana koja sadrži sve vrste lisnatog povrća, voće, ribu i meso daće sve važne vitamine i minerale koji su potrebni vašim očima. Određene namirnice imaju veću vrednost kada je poboljšanje vida u pitanju, zato je izuzetno važno da ih uključite u svakodnevnu prehranu kako biste poboljšali vid, ali i sprečili razne bolesti očiju.

Šargarepa

Šargarepa sadrži beta karoten koji je vrsta vitamina A i odličan antioksidans. Beta karoten je materija koja se pretvara u vitamin A u ljudskom telu. Ovaj vitamin pomaže preoblikovati masnoću u energiju. Pola kašičice kuvane šargarepe sadrži četiri put više preporučenog dnevnog unosa vitamina A. Beta karoten je takođe snažan antioksidans efikasan u borbi protiv nekih oblika raka. Pomaže u održavanju površine sluznice očiju i disajnih, mokraćnih i intestinalnih kanala. Vitamin A takođe pomaže održavanju integritet kože i sluznice membrana koje funkcionišu kao barijera za bakterije i viruse.

Telu za pretvaranje beta karotena u vitamin A treba masnoća, dovoljn nivo cinka i gvožđa zajedno s čistom vodom. Navedeno je potrebno kako bi se izbeglo da karoten prođe kroz telo bez učinka.
Međutim, šargarepe nisu jedina namirnica koja je bogata beta karotenom, tu su još marelica i mango.

Spanać

Poznato je da spanać odlično deluje na razvoj mišića. Međutim, spanać je na ovom popisu zbog luteina (žutog pigmenta) koji poboljšava vid i štiti od plavog svetla. Lutein ćete također pronaći u brokuliju i žumancu. 

Brokula

Osim što sadrži lutein, takođe sadrži i antioksidant zeaksantin. Lutein i zeaksantin se često nazivaju vitaminima za oči, zbog čega je brokula definitivno favorit vaših očiju. 

Bademi

Bogati su vitaminom E, koji je važan za prevenciju katarakte. Ostale namirnice koje su odličan izvor vitamina E su kikiriki, kivi i mango.

Borovnice

To je izvrsna namirnica kada je u pitanju poboljšanje noćnog vida pa ako ste jedan od onih kojima je vid preterano ograničen noću, vreme je da počnete jesti borovnice.

Orasi

Bogati su omega 3 masnim kiselinama, koje imaju širok raspon pogodnosti, ali mi ih spominjemo zbog odličnog delovanja na oči. Omega 3 masne kiseline možete pronaći i u sastavu pojedinih vrsta riba, kao što je tuna.

Jagode

Jagode su bogate vitaminom C koji je odličan antioksidans i štiti krvne žile, uključujući i one koje se nalaze u anatomiji očiju.

Ribe hladnih voda (sardine, bakalar, skuša, tuna, losos)

Ribe hladnih voda odličan su izvor DHA, koja pruža strukturnu podršku staničnim membranama, a preporučuje se kod suvih očiju. Osim što sadrži visoke nivoe omega-3 masnih kiselina, losos je bogat vitaminima A i D, koji ga čine jednom od najpopularnije hrane za poboljšanje vida. Ovi prehrambeni sastojci ne pomažu samo u poboljšanju zdravlja očiju, već povećavaju i vaše moždane snage. 

Kamenice

Bogate su cinkom koji je važan za zdravlje očiju i neophodne za pravilno funkcionisanje imunološkog sistema. Cink možete pronaći u govedini ili svinjetini, ali ga kamenice imaju u najvećoj meri.

Jaja

Jaja su bogat izvor cisteina, lecitina, luteina i sumpornih jedinjenja koji štite oči od makularne degeneracije.

Beli i crni  luk

Također sadrže sumporna jedinjenja koja su potrebna za proizvodnju glutationa, glavnog antioksidansa koji se nalazi u sočivima očiju. Velike količine sumpora pomažu u jačanju sočiva i čine ih otpornijima. Najbolji deo o belom luku je da daje ukus jelima i doprinosi zdravlju čitavog tela

Tamna čokolada

Vid se može poboljšati i konzumacijom tamne čokolade. To je zato što ona sadrži flavonoide koji pomažu u zaštiti krvnih nerava očiju, jačajući rožnjaču i sočivo. Međutim, pobrinite se da je tamna čokolada čista u svom obliku i da sadrži najmanje 60% ekstrakta kakaa, kako biste stekli najveću korist.