Yuniku: Rađanje nove kategorije proizvoda.
Još pre 700 godina kada su izrađene prve dioptrijske naočare postojao je do sada nerešen problem. Kvalitet vida pod velikim je uticajem odabira dioptrijskog okvira.
Naočare, naročito progresivne, imaju optimalnu poziciju performansi ispred očiju. Pozicija uključuje udaljenost od rožnjače do zadnje strane naočara, nagib i zakrivljenost u odnosu na lice. Okviri imaju fiksnu poziciju tokom nošenja naočara i poziciju nošenja naočara koju određuje sam dioptrijski okvir. U većini slučajeva kod tradicionalnih okvira pozicija nije idealna ili neće omogućiti optimalne performanse. Konvencionalne naočare ne kompenzuju ove situacije. Sa premijum HOYA dioptrijskim naočarima (kao što su Hoyalux iD MyStyle V+ i Nulux iDentity V+), možete uneti željene parametre kod naručivanja, a HOYA će modifikovati same naočare za kompenzaciju pozicije nošenja dioptrijskog okvira. Performanse će se značajno poboljšati u odnosu na konvencionalne naočare, no optimalan vid možda neće biti omogućen. Dioptrijski okviri predstavljaju ograničavajući faktor obzirom da su proizvedeni ranije bez razmatranja klijentove dioptrije. Iako je moguće manipulisati nekim tipovima dioptrijskih okvira grejanjem ili savijanjem, to nije uvek precizno i može nepovoljno uticati na estetiku.
HOYA je 2014. godine vođena tom idejom kreiranja idealnih naočara u optimalnoj poziciji osiguranjem najboljih vizualnih performansi uzimanjem u obzir vrednosti dioptrije, funkcionalnih potreba i prethodno nošenih naočara, kao i ergonomije, pozicije nošenja koja je definisana pri samoj proizvodnji dioptrijskog okvira krenula u realizaciju.
Preduzeli su tri koraka u pretvaranju vizije u stvarnost:
Prvo…..
Definisano je rešenje sa referencom na ključne elemente filozofije dizajna Innovisiona • minimiziranje magljenja slike za osiguranje većeg nivoa klijentovog zadovoljstva naočarima (vizualna percepcija) • optimizacija vrednosti dioptrije i tačnosti nošenja parametara za postizanje precizne korekcije (vizualno iskustvo) • validacija optičkog dizajna koristeći realne tehnike evolucije, kao što su HOYA-in patentirani binokularni model oka, za postizanje maksimalnih performansi dizajna i podudaranje očekivanjima nosioca naočara (verifikacija dizajna) • podudaranje dizajna individualnom životnom stilu nosioca naočara (ljudsko ponašanje)U neoptimalnoj poziciji, konvencionalni dioptrijski okviri kompromitiraju vid nositelja i mogu biti neudobni prilikom dugotrajnog nošenja. HOYA-ina misija je omogućiti nositeljima najbolji mogući vid osiguranjem optimalnih performansi naočalnih leća ispred očiju, bez ograničavanja izbora dioptrijskih okvira ili potrebe dodatnog podešavanja.
Kupci dioptrijskih naočara ulaze u virtuelnu stvarnost pogledom kroz uređaj kroz koji će videti realnu 3D simulaciju na koji način njihov vid može biti poboljšan sa različitim dizajnima dioptrijskih sočiva i dorada. Optičar unosi klijentovu stvarno izmerenu dioptriju i udaljenost zenica i primijenjuje stvarne HOYA kalkulacije odabranog dizajna sočiva.
Krajnji rezultat misije bilo je korišćenje vodećih tehnologija za dizajn personalizovanih dioptrijskih sočiva u optimalnoj poziciji i kreiranje personalizovanih dioptrijskih okvira koji zadržavaju optimalnu poziciju stakala.
Drugo……….
Da bi vizija postala stvarnost, HOYA se udružila s tri najveće kompanije inovatora, svaki u svojoj specifičnoj ekspertizi: • HOYA, globalni lider u dizajnu dioptrijskih sočiva i pionir u razvoju digitalnih alata i softvera za poboljšanje tačnosti dioptrijskih sočiva i iskustva kupovine. • Hoet Design Studio, osnivač brenda THEO, pronalazi i razvija nove tehnologije za širenje mogućnosti nosioca dioptrijskih naočara. Hoet je jedan od prvih koji je predstavio 3D personalizovane dioptrijske okvire na tržištu. • Materialise razvija 3D softverska rešenja i uslugu štampanja od 1991. S više od 25 godina iskustva i jednom od najvećih fabrika 3D printa na svetu, Materialise je vodeći na svom polju i proizvodi 3D dioptrijske okvire od 2014.
Treće………..
Saradnja traje više od 2 godine s tim da je svaki od inovatora primenio svoju ekspertizu kod kreiranja rešenja. Saradnja je podstakla kreativnu hemiju koja je rezultirala kreacijom nove optičke kategorije: vizualno orijentisanih 3D personalizovanih naočara (vision-centric 3D tailored eyewear). Prvi proizvod u ovoj kategoriji je Yuniku koji premijerno predstavljamo u Srbiji.
Više o Yuniku vizualno orijentisanim 3D personalizovanim naočarima možete pročitati na www.yuniku.com.